Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(2) The Rolling Stones-Rocks Off

 

Oh yeah

I hear you talking when I'm on the street

その通りにいると君たちの話す声が聞こえるんだ
Your mouth don't move but I can hear you speak
君たちの口は動かないが話すのが聞こえるんだ

 

”What's the matter with the boy?

あの子どうしたんだろう

He don't come around no more

私のところに来なくなった

Is he checking out for sure?

本当に出発しようとしてるの?

Is he gonna close the door on me?
彼は私を拒否するかな?

 

I'm always hearing voices on the street

その通りにいるといつも声が聞こえるんだ
I want to shout but I can't hardly speak

叫びたくてもほとんどない声が出せないんだ

I was making love last night to a dancer friend of mine

昨晩はダンサーの女友達を抱いていたんだ
I can't seem to stay in step

彼女とは調子が合わないみたいだ

Cause she come every time that she pirouettes over me

だって彼女俺の上でピルエットを踊るたびに絶頂するんだぜ

 

And I only get my rocks off while I'm dreaming

そして俺が絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
I only get my rocks off while I'm sleeping

絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ

I'm zipping through the days at lightning speed

毎日を光の速度で終えている

Plug in,flush out and fire  fuckin' feed

差しこんで流し込んでやばい食事に火を付ける
Heading for the overload

過積載になりそうだから

Splattered on the dirty road

泥道にぶちまけてやったぜ
Kick me like you've kicked before

前みたいに俺を蹴ってくれよ
I can't even feel the pain no more

もう痛みさえ感じないのさ

But I only get my rocks off while I'm dreaming

でも俺が絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
I only get my rocks off while I'm sleeping
絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
Feel so hypnotized, can't describe the scene

催眠にかかったみたいで、その光景を説明できない
It's all mesmerized, all that inside me

全てが催眠術にかかったみたいだ 俺の中の全てが
The sunshine bores the daylights out of me

日の光はひどく俺を退屈させる
Chasing shadows, moonlight mystery

影を追いかける 月の光の謎

Heading for the overload

過積載になりそうで
Splattered on the dirty road

泥道にぶちまけてやったぜ
Kick me like you've kicked before

前みたいに俺を蹴ってくれよ
I can't even feel the pain no more

もう痛みさえ感じないのさ

And I only get my rocks off while I'm dreaming

そして俺が絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
I only get my rocks off while I'm sleeping

絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ

And I only get my rocks off while I'm dreaming

そして俺が絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
And I only get my rocks off while I'm sleeping

絶頂を感じるのは夢を見てる時だけ
(Only get them off
Only get them off
get them off
Only get them off, get them off
Only get them off)