Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(9) Nirvana-Smells Like Teen Spirit

タイトルのSmells Like Teen Spiritは「ティーン・スピリットの香りがする」という意味ですが、これはカート・コバーンの元カノのトビーがつけていたティーン向けのデオドラントの名前で、カートがトビーの友人にからかわれたことがきっかけで曲名にしたようです。

 

 

 

 

Load up on guns, bring your friends

銃をかき集めて 友達を連れてこいよ
It's fun to lose and to pretend

負けることもポーズをとることも楽しいぜ
She's over bored and self assured

彼女はひどく退屈してて(太ってて =ダブルミーニング=)自分に自信がある
Oh no, I know a dirty word

ああ俺は汚い言葉を知っている

Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello

ハロー、ハロー、ハロー

With the lights out, it's less dangerous

明かりを消せば、危険は少なくなる
Here we are now, entertain us

来たぜ 俺らを楽しませてくれよ
I feel stupid and contagious

俺は馬鹿で人にうつしそうだって感じるんだ
Here we are now, entertain us

来たぜ 楽しませてくれよ
A mulatto, an albino, a mosquito, my libido

ムラート アルビノ 蚊 俺の性欲
Yeah, hey

Yay

I'm worse at what I do best

最善を尽くしてることで劣ってる
And for this gift I feel blessed

俺はこの才能を持って恵まれてるって感じるんだ(皮肉)
Our little group has always been

俺らの小さなグループはいつもそうだったし
And always will until the end

終わりを迎えるまでずっとそうだよ

 

Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello

ハロー、ハロー、ハロー

With the lights out, it's less dangerous

明かりを消せば、危険は少なくなる
Here we are now, entertain us

俺らが来たぜ 楽しませてくれよ
I feel stupid and contagious

俺は馬鹿で人にうつしそうだって感じるんだ

Here we are now, entertain us

俺らが来たぜ 楽しませてくれよ
A mulatto, an albino, a mosquito, my libido

ムラート アルビノ 蚊 俺の性欲
Yeah, hey

Yay

And I forget just why I taste

そして俺はなぜ味わうのかを忘れるんだ

(ドラッグへの言及?)
Oh yeah, I guess it makes me smile

多分それが俺を笑顔にするんだろうな
I found it hard, it's hard to find

それを辛いと思った 見つけるのが難しい
Oh well, whatever, never mind
ああ どうでもいい 気にするな

 

Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello, how low

ハロー、ハロー、ハロー、どこまで沈む?
Hello, hello, hello

ハロー、ハロー、ハロー

With the lights out, it's less dangerous

明かりを消せば危険は少なくなる
Here we are now, entertain us

俺たちが来たぜ 楽しませてくれよ
I feel stupid and contagious

俺は馬鹿で人にうつしそうだって感じるんだ
Here we are now, entertain us

俺たちが来たぜ 楽しませてくれよ
A mulatto, an albino, a mosquito, my libido

ムラート アルビノ 蚊 俺の性欲
A denial, a denial, a denial, a denial, a denial

否定 否定 否定 否定 否定
A denial, a denial, a denial, a denial

否定 否定 否定 否定