Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(57) The Beatles- Getting Better

It's getting better all the time
ずっと良くなり続けてる
I used to get mad at my school (no, I can't complain)

僕は昔は学校にキレたものだった(いや、文句は言えないね)
The teachers who taught me weren't cool (no, I can't complain)

僕に教えてた先生たちはいけてなかった(いや、文句は言えないね)
You're holding me down (ah-ah)

君たちは僕を押さえつけて
Turning me round (oh-oh)

態度を変えさせて
Filling me up with your rules (foolish rules)
君たちのルールで僕を埋め尽くした(馬鹿なルール)

 

 

I've got to admit it's getting better (better)

良くなっていることは認めなきゃいけない
A little better all the time (it can't get no worse)

ずっと少しずつ良くなってる(これ以上悪くなるはずがない)
I have to admit it's getting better (better)

良くなっていることは認めなきゃいけない
It's getting better

良くなっている
Since you've been mine

君が僕のものになってから

 

Me used to be angry young man

僕は怒りっぽい若者だった
Me hiding me head in the sand

現実を直視せずに
You gave me the word, I finally heard

君が言葉をくれて僕はついにそれを聞いた
I'm doing the best that I can

僕はできる最善を尽くしている

 

I've got to admit it's getting better (better)

良くなっていることは認めなきゃならない
A little better all the time (it can't get no worse)

ずっと少しずつ良くなっている(これ以上悪くなるはずがない)
I have to admit it's getting better (better)

良くなっていることは認めなきゃならない
It's getting better

良くなっている
Since you've been mine

君が僕のものになってから
Getting so much better all the time

ずっとかなり良くなり続けている

 

It's getting better all the time

ずっと良くなり続けている
Better, better, better
It's getting better all the time

ずっと良くなり続けている
Better, better, better

I used to be cruel to my woman

昔は女にひどいことをしてた
I beat her and kept her apart from the things that she loved

彼女を叩いて彼女が好きなものから遠ざけてた
Man, I was mean but I'm changing my scene

僕は意地悪だったけど今は好きなものを変えていってる
And I'm doing the best that I can (ooh)

僕はできる最善を尽くしている

I admit it's getting better (better)

良くなってることは認めるよ
A little better all the time (it can't get no worse)

少しずつ良くなり続けてる
Yes, I admit it's getting better (better)

そうさ 良くなってることは認めるよ
It's getting better

良くなってる
Since you've been mine
君が僕のものになってから
Getting so much better all the time

ずっとかなり良くなり続けてる

It's getting better all the time

ずっと良くなり続けてる
Better, better, better
It's getting better all the time

ずっと良くなり続けてる
Better, better, better

Getting so much better all the time

ずっとかなり良くなり続けてる