Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(71) AC/DC- Back In Black

ボーカリストであるボン・スコットの死後、解散をも考えたAC/DCですが、その試練を乗り越えアルバム「Back In Black」で大成功を収めます。back in blackとは、黒に身を包んで帰ってきたという意味です。これは葬式から喪服で帰ってきたという意味や、ロックの色である黒を着て帰ってきたという意味であると考えられます。

Back in black

黒に身を包み帰ってきた

(喪服の色、ロックの色)

I hit the sack

俺は寝る
I've been too long, I'm glad to be back

長いこと行ってた 戻って来れて嬉しい
Yes, I'm let loose

解放された
From the noose

首にかかった縄から
That's kept me hanging about

それは俺をぐずぐずさせてた
I've been looking at the sky

ずっと空を見てた
'Cause it's gettin' me high

それが俺をいい気持ちにさせてくれるから
Forget the hearse 'cause I never die

霊柩車のことは忘れろ 俺は決して死なないから
I got nine lives

俺には9個の命がある
Cat's eyes

猫の目がある
Abusin' every one of them and running wild
それら全てを濫用して暴れ回るぜ
'Cause I'm back

だって俺は帰ってきた
Yes, I'm back

そうさ俺は帰ってきた
Well, I'm back

俺は帰ってきた
Yes, I'm back

そうさ俺は帰ってきた
Well, I'm back, back

俺は帰ってきた 
Well, I'm back in black

俺は黒に身を包み帰ってきた
Yes, I'm back in black
そうさ黒に身を包み帰ってきた

 

Back in the back

後部座席に帰ってきた
Of a Cadillac

キャデラックの
Number one with a bullet, I'm a power pack

ダントツで一番だよ 俺はパワーパックさ
Yes, I'm in a bang

そうさ 俺は銃撃の中にいる
With a gang

ギャングとのな
They've got to catch me if they want me to hang

捕まえなきゃな 俺に首を吊らせたかったらな
'Cause I'm back on the track

だって俺は走路に帰ってきた
And I'm beatin' the flack

そして俺への非難は打ち負かしている
Nobody's gonna get me on another rap

もう誰も俺に新たに小言を言ったりしないだろう
So look at me now

だから俺を見なよ
I'm just makin' my play

俺は俺のやり方をやってるだけさ
Don't try to push your luck, just get out of my way

図に乗るな ただ道を開けろ

'Cause I'm back

だって俺は帰ってきた
Yes, I'm back

そうさ俺は帰ってきた
Well, I'm back

俺は帰ってきた
Yes, I'm back

そうさ俺は帰ってきた
Well, I'm back, back

俺は帰ってきた
Well, I'm back in black

俺は黒に身を包み帰ってきた
Yes, I'm back in black

俺は黒に身を包み帰ってきた

Well, I'm back, yes, I'm back

俺は帰ってきた 帰ってきた
Well, I'm back, yes, I'm back

俺は帰ってきた そうさ帰ってきた
Well, I'm back, back

俺は帰ってきた
Well, I'm back in black

俺は黒に身を包み帰ってきた
Yes, I'm back in black

そうさ俺は黒に身を包み帰ってきた

Oh, yeah
Oh, yeah
Take my love

俺の愛を受け取りな
Oh, yeah, yeah
Oh, yeah, yeah, ooh, yeah
Well, I'm back (I'm back)

俺は帰ってきた
Back (I'm back)
Back (I'm back)
Back (I'm back)
Back (I'm back)
Back
Back in black

黒に身を包み帰ってきた
Yes, I'm back in black

そうさ黒に身を包み帰ってきた
I've hit the sack

俺は寝た