Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(86) The Who- It's Not True

It's not true
それは真実じゃない
You say I've been in prison

君たちは俺が刑務所にいたって言う
You say I've got a wife

君たちは俺に妻がいるって言う
You say I've had help doing

君たちは俺が助けてもらって来たと言う
Everything throughout my life
人生の全てのことで

 

[Chorus]
It's not true, it's not true

それは真実じゃない 真実じゃない
I'm telling you

君たちに伝える
Cause I'm up here and you're nowhere

だって俺はここにいて君たちはどこにもいない
It's not true, so there

それは真実じゃない 悪いけど

I haven't got eleven kids

11人の子供はいない
I weren't born in Baghdad

バグダッドで生まれてない
I'm not half-Chinese either

中国人のハーフでもない
And I didn't kill my dad

父親を殺してもない

[Chorus]

If you hear more rumors

もし君たちがさらに別の噂を聞いたら
You can just forget them too

それらも忘れていいよ
Fools start the rumors

間抜けが噂をし始める
None of them are true

全て真実じゃない

[Chorus]

You say I've been in prison

君たちは俺が刑務所にいたって言う
You say I've got a wife

君たちは俺に妻がいるって言う
You say I've had help doing

君たちは俺が助けてもらってきたと言う
Everything throughout my life

人生の全てのことで

I haven't got eleven kids

11人の子供はいない
I weren't born in Baghdad

バグダッドで生まれてない
I'm not half-Chinese either

中国人のハーフでもない
And I didn't kill my dad
父親を殺してもない
[Chorus: x2]