Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(136)The Who- Won't Get Fooled Again

We'll be fighting in the streets

俺らは街中で戦っているだろう
With our children at our feet

足元に子供たちを連れ
And the morals that they worship will be gone

そして人々が崇拝する道徳はなくなってしまうだろう
And the men who spurred us on

俺らを鼓舞するやつらは
Sit in judgement of all wrong

すべてが間違った審判の席に座る
They decide and the shotgun sings the song

彼らが決断しショットガンが歌を歌う



I'll tip my hat to the new constitution

新たな憲法に帽子を取って挨拶するぜ
Take a bow for the new revolution

新たな革命にお辞儀するぜ
Smile and grin at the change all around

そこらじゅうの変化に微笑みニヤッとするぜ
Pick up my guitar and play

ギターを手に取り演奏するぜ
Just like yesterday

昨日と同じように
Then I'll get on my knees and pray

そしてひざまずいて祈るぜ
We don't get fooled again

俺らはもう騙されない



The change, it had to come

変化 それは来たるべくしてきた
We knew it all along

俺らは初めから知っていた
We were liberated from the fold, that's all

俺らは家畜の檻の中から解放された それだけだ
And the world looks just the same

そして世界は同じ様子に見える
And history ain't changed

歴史は変わらない
'Cause the banners, they are flown in the next war
なぜならそれらの旗は、次の戦争ではためくからさ

 


I'll tip my hat to the new constitution

新たな憲法に帽子を取って挨拶するぜ
Take a bow for the new revolution

新たな革命にお辞儀するぜ
Smile and grin at the change all around

そこらじゅうの変化に微笑みニヤッとするぜ
Pick up my guitar and play

ギターを手に取り演奏するぜ
Just like yesterday

昨日と同じように
Then I'll get on my knees and pray

そしてひざまずいて祈るぜ
We don't get fooled again

俺らはもう騙されない




I'll move myself and my family aside

俺は家族と一緒に脇に退く
If we happen to be left half alive

もし俺らがたまたまほとんど死んだ状態で残されたなら
I'll get all my papers and smile at the sky

俺は全ての書類を取得し空に向かって微笑むぜ
For I know that the hypnotized never lie

催眠にかかった奴は噓をつかないって知ってるからな

Do ya?

そうだろ?
Yeah



There's nothing in the streets

街中には何もない
Looks any different to me

俺には何も違って見えない
And the slogans are replaced, by-the-bye

そしてスローガンも変えられた ついでながら
And the parting on the left

そして左にいたやつが
Is now parting on the right

今じゃ右にいる
And the beards have all grown longer overnight

そして一晩で口ひげがすっかり伸びた

 



I'll tip my hat to the new constitution

新たな憲法に帽子を取って挨拶するぜ
Take a bow for the new revolution

新たな革命にお辞儀するぜ
Smile and grin at the change all around

そこらじゅうの変化に微笑みニヤッとするぜ
Pick up my guitar and play

ギターを手に取り演奏するぜ
Just like yesterday

昨日と同じように
Then I'll get on my knees and pray

そしてひざまずいて祈るぜ
We don't get fooled again

俺らはもう騙されない




Yeah
Meet the new boss

新たなボスに面会する
Same as the old boss

前のボスと同じように