Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(141)The Who- Don’t Look Away

Don't go and hide

隠れるなよ
Yesterday you were my girlfriend

昨日君は俺のガールフレンドだった
If you do

もし隠れるなら
My inside goes around and around in a whirlwind
俺の心は旋風の中で回り回るよ
There's a stone in my shoe

俺の靴の中には石が入ってて
So I can't catch you up

だから君に追い付けない
My head's in a lion's mouth

俺の頭はライオンに噛まれてて
Wants to eat me up

俺を平らげようとしてる
Right here today

今日まさにここで
Don't look away

目を逸らすなよ
I've always been true

俺はいつも誠実にしてきた
And I still love you

そして俺はいまだに君を愛してる
So don't look away

だから目を逸らすなよ
There's a lot you can do

君にできることがたくさんあるんだ
To get me away

俺を逃すために
You've got to stay

君はいてくれなきゃいけない
Don't look away

目を逸らすなよ
Don't look away
目を逸らすなよ
I once heard you say

俺は一度君が言うのを聞いた
If I ever was down you would help me

俺が落ち込んだ時はいつだって君が助けてくれるって
Now my head's being chewed up

今は俺の頭は噛み砕かれてる
You pretend that you don't see

君は見てないふりをする

There's a stone in my shoe

俺の靴の中には石が入ってる
So I can't catch you up

だから君に追い付けない
My head's in a lion's mouth

俺の頭はライオンに噛まれてる
Wants to eat me up

俺を平らげようとしてる
Right here today

今日まさにここで
Don't look away

目を逸らすなよ
I've always been true

俺はいつも誠実にしてきた
And I still love you

そして俺はいまだに君を愛してる
So don't look away

だから目を逸らすなよ
There's a lot you can do

君にできることはたくさんある
To get me away
You've got to stay

君はいてくれなきゃいけない
Don't look away

目を逸らすなよ
Don't look away
目を逸らすなよ
I've always been true

俺はいつも誠実にしてきた
And I still love you

そして俺はいまだに君を愛してる
So don't look away

だから目を逸らすなよ
There's a lot you can do

君にできることはたくさんある
To get me away

俺を逃がすために
You've got to stay

君はいてくれなきゃいけない
Don't look away

目を逸らすなよ

Don't look away

目を逸らすなよ
Don't look away

目を逸らすなよ
Don't look away

目を逸らすなよ
Don't look away

目を逸らすなよ