Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(221)Ozzy Osbourne- Crazy Train

All aboard ha ha ha ha ha ha ha

皆さまお乗りください ハハハハハハ
Ay ay ay ay ay ay ay

Crazy, but that's how it goes

イカれてる だけどそういうもんなんだ
Millions of people living as foes

何百万もの人々が敵対して生きている
Maybe it's not too late

多分愛し方を学ぶのに、
To learn how to love

そして憎み方を忘れるのに、
And forget how to hate

遅すぎはしないだろう

Mental wounds not healing

癒えない心の傷
Life's a bitter shame

人生はつらく不名誉なもの
I'm going off the rails on a crazy train

俺はイカれた列車で脱線するぜ
I'm going off the rails on a crazy train
俺はイカれた列車で脱線するぜ
Let's go

さあ行こう

I've listened to preachers

俺は伝道師の話を聞いた

I've listened to fools

俺は愚者の話を聞いた
I've watched all the dropouts 

俺は自分に都合のいいルールを
Who make their own rules

作る全ての脱落者たちを見てきた
One person conditioned to rule and control

ある人物が人々を支配して操れるように整備し、
The media sells it and you live the role
メディアがそれを宣伝し君は役割を真っ当して生きる

Mental wounds still screaming

心の傷がいまだに悲鳴を上げ
Driving me insane

俺を狂わせる
I'm going off the rails on a crazy train

俺はイカれた列車で脱線するぜ
I'm going off the rails on a crazy train

俺はイカれた列車で脱線するぜ

I know that things are going wrong for me

物事が俺にとって間違った方向に行ってるのは分かってる
You gotta listen to my words, yeah, yeah

俺の言葉を聞けよ

Heirs of a cold war

冷戦の後継者
That's what we've become

それが今の俺らさ
Inheriting troubles, I'm mentally numb

トラブルを引き継いで 精神が麻痺してるよ


Crazy, I just cannot bear

イカれてる 俺はとても耐えられないよ
I'm living with something that just isn't fair

俺は公平じゃない物事と一緒に生きてる

Mental wounds not healing

癒えない心の傷
Who and what's to blame

誰が、そして何が責めを負うのか
I'm going off the rails on a crazy train

俺はイカれた列車で脱線するぜ
I'm going off the rails on a crazy train

俺はイカれた列車で脱線するぜ