Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(222)Led Zeppelin- Heartbreaker

Hey fellas have you heard the news?

なあお前らきいたかよ
You know that Annie's back in town?

アニーが街に戻って来たってよ
It won't take long just watch and see

すぐ分かるから見てみろよ
How the fellas lay their money down

男たちがどのように金を貢ぐのかをさ

Her style is new but the face is the same

振る舞いは変わったけど顔は同じさ
As it was so long ago

ずっと昔のように
But from her eyes a different smile

だけど彼女の目もとには昔とは違う笑み
Like that of one who knows

ある知ってる人物のように



Well it's been ten years and maybe more

10年か多分それ以上たった
Since I first set eyes on you

君に釘付けになってから
The best years of my life gone by

俺の人生最高の時間は過ぎ去った
Here I am alone and blue

俺はここに一人憂鬱でいる

Some people cry and some people die

泣き叫ぶものや死を選ばされるもの

By the wicked ways of love

愛の邪悪さによって
But I'll just keep on rollin' along

だけど俺はただ転がり続ける
With the grace of the Lord above
上にいらっしゃる神の愛とともに
People talkin' all around 'bout the way you left me flat

人々は話して回る 俺がいかにきっぱり振られたかって

I don't care what the people say, I know where their jive is at

人々が何を言おうが構わない 奴らのでたらめ話が誰のことを言ってるかは知ってるんだ
One thing I do have on my mind, if you can clarify please do

1つのことが本当に気になってる、はっきりさせられるならして欲しい

It's the way you call me by another guy's name when I try to make love to you, yeah

愛を営もうとする時お前が俺を他の男の名で呼ぶことさ


I try to make love but it ain't no use

やろうとするけど無駄なんだ
Give it to me, give it

俺にくれ くれよ

Work so hard I couldn't unwind

必死では働いてくつろげなかった
Get some money saved

幾らかの金を貯め
Abuse my love a thousand times

愛を1000回酷使して
However hard I tried

どれだけキツくても俺は挑んだ

Heartbreaker, your time has come

お前が報いを受ける時が来た
Can't take your evil way

お前の邪悪な道に進むわけにはいかない
Go away heartbreaker

どっか行けよ ハートブレイカ
Heartbreaker
Heartbreaker
Heart