Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(277)The Rolling Stones- Jumpin’ Jack Flash

キースがジャックという庭師を雇っていてある雨の日に足音がバシャバシャ聴こえるのでJumpin' Jack♪と歌っていたら雷が落ちてミックがFlash!と言ったからこういう曲名になったそうです


I was born in a cross-fire hurricane

俺は十字砲火の暴風の中で生まれた
And I howled at the morning driving rain

朝の土砂降りに遠吠えした
But it's all right now, in fact, it's a gas

だけどもう大丈夫さ いやむしろ面白いぜ
But it's all right, I'm Jumpin' Jack Flash

だけど大丈夫さ 俺はジャンピン・ジャック・フラッシュ
It's a gas, gas, gas

面白いぜ

I was raised by a toothless, bearded hag

俺は歯がない顎ひげ生やしたババアに育てられた
I was schooled with a strap right across my back

背中を鞭打たれてしつけられたよ
But it's all right now, in fact, it's a gas

だけどもう大丈夫さ いやむしろ面白いぜ
But it's all right, I'm Jumpin' Jack Flash

だけど大丈夫さ 俺はジャンピン・ジャック・フラッシュ
It's a gas, gas, gas (ooh)

面白いぜ

I was drowned, I was washed up and left for dead

俺は溺れた 岸に打ち上げられて、死んだと思って捨てられた
I fell down to my feet and I saw they bled, yeah, yeah

俺は倒れた 両足から血が流れてた
I frowned at the crumbs of a crust of bread

パンくずを見て顔をしかめた
Yeah, yeah, yeah

I was crowned with a spike right through my head, my, my, yeah

俺は脳天に大釘をぶっ刺された

But it's all right now, in fact, it's a gas

だけど大丈夫さ  いやむしろ面白いぜ
But it's all right, I'm Jumpin' Jack Flash

だけど大丈夫さ 俺はジャンピン・ジャック・フラッシュ
It's a gas, gas, gas

面白いよ

Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ
Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ
Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ
Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ
Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ
Jumping Jack Flash, it's a gas

ジャンピン・ジャック・フラッシュ 面白いぜ