Kの20世紀洋楽和訳(553)The Beatles- Don’t Bother Me

ジョージ・ハリスンの作曲でアルバムに収録された最初の曲らしいです 彼はのちにSomething、Here Comes The Sun、While My Guitar Gently Weepsなどの大名曲を書きます

 

[Verse 1]
Since she's been gone, I want no one to talk to me

彼女がいなくなってから誰にも話しかけて欲しくない
It's not the same, but I'm to blame, it's plain to see

これまでとは同じじゃない だけど僕が悪い それは明らかなんだ

[Chorus]
So, go away, leave me alone, don't bother me

だからどっか行ってくれ 1人にさせてくれ 僕を困らせないでくれ

[Verse 2]
I can't believe that she would leave me on my own

彼女が僕を1人にして去るなんて信じられないよ
It's just not right when every night I'm all alone

絶対間違ってるよ 僕は毎晩独りぼっちなんだから

[Chorus]
I've got no time for you right now, don't bother me

今は君に構ってる時間はない 僕を困らせないでくれ

[Bridge]
I know I'll never be the same

同じじゃいられないってのは分かってる
If I don't get her back again

彼女が戻ってこなかったら
Because I know she'll always be

だって彼女が僕にとって
The only girl for me

唯一だって分かってるから

[Verse 3]
But till she's here, please, don't come near, just stay away

だけど彼女がここに来るまで近づかないでくれ 離れていてくれ
I'll let you know when she's come home, until that day

彼女が帰ってきたら教えるから その日まで

[Chorus]
Don't come around, leave me alone, don't bother me

近づかないでくれ 1人にさせてくれ 困らせないでくれ

[Guitar Solo]

[Chorus]
I've got no time for you right now, don't bother me

今は君に構ってる時間はない 僕を困らせないでくれ

[Bridge]
I know I'll never be the same
If I don't get her back again
Because I know she'll always be
The only girl for me

[Verse 3]
But till she's here, please, don't come near, just stay away
I'll let you know when she's come home, until that day

[Chorus]
Don't come around, leave me alone, don't bother me

[Outro]
Don't bother me

僕を困らせないでくれ
Don't bother me

僕を困らせないでくれ
Don't bother me

僕を困らせないでくれ
Don't bother me

僕を困らせないでくれ