Kの20世紀洋楽和訳(302)Steve Miller Band- The Joker

[Verse 1]
Some people call me the space cowboy, yeah

僕を宇宙のカウボーイと呼ぶ人がいる
Some call me the gangster of love

僕を愛のギャングスタだって呼ぶ人がいる
Some people call me Maurice

僕をモーリスだって呼ぶ人がいる
'Cause I speak of the pompatus of love

愛のポンパトゥスを語るからさ

[Verse 2]
People talk about me, baby

人々が僕について話してる
Say I'm doing you wrong, doing you wrong

僕が君に悪さをしてるってさ
Well, don't you worry, baby, don't worry

心配しなくていいよ ベイビー 
'Cause I'm right here, right here, right here, right here at home

僕はここにいるから この家にいるからさ

[Chorus]
'Cause I'm a picker, I'm a grinner

だって僕はギターの弾き手 僕はニヤリと笑う男
I'm a lover and I'm a sinner

僕は恋人であり罪人だ
I play my music in the sun

太陽の下で音楽を奏でる
I'm a joker, I'm a smoker

僕はジョーカー 僕はスモーカー
I'm a midnight toker

僕は真夜中にマリファナを吸う
I sure don't want to hurt no one

本当に誰も傷つけたくないんだ
I'm a picker, I'm a grinner

僕はギターの弾き手 僕はニヤリと笑う男
I'm a lover and I'm a sinner

僕は恋人であり罪人だ
I play my music in the sun

太陽の下で音楽を奏でる
I'm a joker, I'm a smoker

僕はジョーカー 僕はスモーカー
I'm a midnight toker

僕は真夜中にマリファナを吸う
I get my lovin' on the run

逃げながら愛を得る
Woo-ooh, woo-ooh

 

[Guitar Solo]

[Verse 3]
You're the cutest thing that I ever did see

君は僕が今まで見た中で1番可愛いものだよ
I really love your peaches, wanna shake your tree

君の桃を本当に愛してる 君の木を揺らしたい
Lovey-dovey, lovey-dovey, lovey-dovey all the time

ずっとラブラブ ラブラブ
Oee, baby, I'll sure show you a good time

僕は君を楽しませるよ

[Chorus]
'Cause I'm a picker, I'm a grinner
I'm a lover and I'm a sinnerI play my music in the sun
I'm a joker, I'm a smoker
I'm a midnight toker
I get my lovin' on the run
I'm a picker, I'm a grinner
I'm a lover and I'm a sinner
I play my music in the sun
I'm a joker, I'm a smoker
I'm a midnight toker
I sure don't want to hurt no one

[Guitar Solo]

[Bridge]
Woo-ooh, woo-ooh