Kの20世紀洋楽和訳(453)Black Sabbath- Snowblind

ドラッグ中毒者は雪が降って見えることがあるらしい

 

 

[Verse 1]
What you get and what you see

君が得るものと君が見るもの
Things that don’t come easily

簡単には手に入らないもの
Feeling happy in my pain

痛みの中に幸せを感じる
Icicles within my brain (Cocaine)

脳内のつらら(コカイン)

 

[Verse 2]
Something blowing in my head

頭の中で何かが吹いている
Winds of ice that soon will spread

すぐ広がる氷の風
Down to freeze my very soul

俺の魂を凍らせるほど冷たく
Makes me happy, makes me cold

嬉しくなる 寒くなる

[Bridge]
My eyes are blind, but I can see

目は盲目だけど見える
The snowflakes glisten on the trees

雪の結晶が木々の上で輝いている
The sun no longer sets me free

太陽はもう俺を自由にはしてくれない
I feel the snowflakes freezing me

雪片が俺を凍らせるのを感じる

 

[Guitar Solo]

[Verse 3]
Let the winter sun shine on

冬の太陽に輝き続けさせて
Let me feel the frost of dawn

夜明けの霜を感じさせてくれ
Build my dreams on flakes of snow

雪片の上に夢を築く
Soon I’ll feel the chilling glow

やがて凍えるような輝きを感じるだろう

 

[Bridge]
Right!
Don’t you think I know what I’m doing

俺が自分が何をしてるか分かってると思わないでくれ
Don’t tell me that it’s doing me wrong

それが俺に悪さをしてるって言わないでくれ
You’re the one that’s really the loser

本当の負け犬は君だ
This is where I feel I belong

ここが自分の居場所だと感じる場所なんだ
Right!

[Verse 4]
Crystal world with winter flowers

冬の花が咲く水晶の世界
Turn my days to frozen hours

俺も日々を凍てつく時間に変える
Lying snowblind in the sun

太陽の下、雪盲で
Will my ice age ever come?

俺の氷河期は来るのだろうか

[Guitar Solo]