Kの20世紀洋楽和訳(325)Nirvana- Dumb

[Verse 1]
I'm not like them, but I can pretend

俺は彼らとは違うけど、ふりをすることはできる
The sun is gone, but I have a light

太陽は消えたけど、俺には光がある
The day is done, but I'm havin' fun

1日は終わったけど、楽しんでるよ
I think I'm dumb

俺は馬鹿だと思う

[Chorus 1]
Or maybe just happy

それか俺は多分ただ幸せなだけかもしれない
Think I'm just happy

俺は幸せなだけなんだと思う
Think I'm just happy

幸せなだけなんだと思う
Think I'm just happy

幸せなだけなんだと思う

[Verse 2]
My heart is broke, but I have some glue

俺の心は壊れてる でも接着剤がある
Help me inhale and mend it with you

吸い込むのを手伝って一緒に修理してくれ
We'll float around and hang out on clouds

俺らは宙を漂って雲雲の上でぶらぶらするのさ
Then we'll come down

そして降りてくる

[Chorus 2]
And have a hangover

そして二日酔いになる
Have a hangover

二日酔いで
Have a hangover

二日酔いで
Have a hangover

二日酔いで

[Bridge]
Skin the sun, fall asleep

太陽の皮を剥いで、眠りにつく
Wish away, soul is cheap

なくなることを願う 魂は安い
Lesson learned, wish me luck

学んだ教訓 幸運を祈ってくれ
Soothin' burn, wake me up 

俺を安らげる火傷 起こしてくれ

 

[Verse 1]
I'm not like them, but I can pretend
The sun is gone, but I have a light
The day is done, but I'm havin' fun
I think I'm dumb

[Chorus 1]
Or maybe just happy
Think I'm just happy
Think I'm just happy
Think I'm just happy

[Outro]
I think I'm dumb, I think I'm dumb
I think I'm dumb, I think I'm dumb
I think I'm dumb, I think I'm dumb
I think I'm dumb, I think I'm dumb
I think I'm dumb, I think I'm dumb
I think I'm dumb, I think I'm dumb