Kの20世紀洋楽和訳(548)Guns N’ Roses- Nightrain

Night Trainという低価格で度数の高いワインがありそれのことを歌っているらしい

 

[Intro]
Loaded like a freight train

貨物列車のように積み込まれ
Flyin' like an aeroplane

飛行機みたいに飛ぶ
Feelin' like a space brain

気分は宇宙の脳さ
One more time tonight, look out!

今夜もう一度 気をつけろ

[Verse 1]
Well, I'm a west coast struttin' one bad mother

俺は西海岸流に*気取って歩く悪いクソ野郎*さ

(*ガンズはロサンゼルスのバンド)

(*motherはmotherfuckerのことらしい)
Got a rattlesnake suitcase under my arm

ガラガラヘビのスーツケースを小脇に抱え
Said I'm a mean machine, been drinkin' gasoline

言ったんだ 俺はすごいマシーンでガソリンを飲んでいるんだ って

And honey, you can make my motor hum

そんで ハニー お前は俺のモーターをうならせられるぜって
Well, I got one chance left in a nine lives cat

9つの命を持つ猫*の1つのチャンスしか残ってない

(*猫には9つの命があるという言い伝えがある)
I got a, a dog-eat-dog sly smile

俺は冷酷で狡猾な笑みを浮かべる
I got a Molotov cocktail with a match to go

火炎瓶とマッチがある
I smoke my cigarette with style

俺は粋にタバコを吸う
And I can tell you, honey

教えてやるぜ ハニー
You can make my money tonight, rrah!

今夜お前は俺に金を稼がせてくれる

[Verse 2]
Wake up late, honey, put on your clothes

遅くに起きて おいハニー、服を着ろ

And take your credit card to the liquor store

そんで自分のクレジットカードを酒屋に持って行け
Well, that's one for you and two for me by tonight

今夜までにお前は1本で俺は2本だな

[Pre-Chorus]
I'll be loaded like a freight train

俺は貨物列車のように積み込まれ
Flyin' like an aeroplane

飛行機みたいに飛ぶ
Feelin' like a space brain

気分はまるで宇宙の脳
One more time tonight

今夜もう一度

[Chorus]
I'm on the nightrain, bottoms up

俺は夜行列車に乗っている 乾杯
I'm on the nightrain, fill my cup

夜行列車に乗っている 注いでくれ
I'm on the nightrain, ready to crash and burn

夜行列車に乗っている 衝突して燃え上がる準備はできている
I never learn

俺は学ばない
I'm on the nightrain, I love that stuff

夜行列車に乗っている それが好きだ
I'm on the nightrain, and I can never get enough

俺は夜行列車に乗っている 俺は決して満足できない
I'm on the nightrain, never to return, no

俺は夜行列車に乗っている 二度と戻らない

[Guitar Solo]

[Pre-Chorus]
Loaded like a freight train

貨物列車みたいに積み込まれ
Flyin' like an aeroplane

飛行機みたいに飛ぶ
Speedin' like a space brain

宇宙の脳みたいなスピード
One more time tonight

今夜もう一度

[Chorus]
I'm on the nightrain, and I'm lookin' for some

夜行列車に乗って 探してるんだ
I'm on the nightrain, so I can leave this slum

夜行列車に乗って このスラムを離れられるんだ
I'm on the nightrain, and I'm ready to crash and burn

夜行列車に乗ってる 衝突して燃え上がる準備はできてる
Nightrain, bottoms up

夜行列車 乾杯
I'm on the nightrain, fill my cup

夜行列車に乗っている 注いでくれ
I'm on the nightrain, ah, ah, ah, ah, woah, yeah

夜行列車に乗っている
I'm on the nightrain, love that stuff

夜行列車に乗っている それが好きだ
Oh, I'm on the nightrain, and I can never get enough

夜行列車に乗っている 決して満足しない
Ridin' the nightrain, I guess, I

夜行列車に乗っている
I guess, I guess, I guess I never learn

俺は決して学ばないだろう
On the nightrain, float me home

夜行列車に乗って 家まで流れ着く
Oh, I'm on the nightrain

夜行列車に乗っている
Ridin' the nightrain, never to return

夜行列車に乗っている 二度と戻らない
Nightrain

夜行列車

[Guitar Solo]