Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(4) Guns N' Roses-Out Ta Get Me

ガンズのアクセル・ローズはそのロックな風貌と態度から警察に目を付けられていました 彼の権力に対する反抗がこの曲のテーマのようです

Been hidin' out and layin' low

隠れ続けて身を伏せて
It's nothing new ta me

俺にはいつものこと
Well you can always find a place to go

いつだって行き場はあるさ
If you can keep your sanity

正気でさえいれば
They break down the doors

奴らはドアをぶち破って
And they rape my rights but

俺の権利を奪って行く
They won't touch me

それでも俺に触れることはできない
They scream and yell and fight all night

叫び、喚きながら一晩中戦っている
You can't tell me

指図するな
I lose my head

俺は正気を失う
I close my eyes

俺は目を閉じる
They won't touch me

奴らに俺は捕まえられない
'Cause I got somethin' 

何故なら俺は持ってるからな

I been buildin' up inside for so fuckin' long

クソ長い時間をかけて内側で築き上げたものをな



They're out ta get me

奴らは俺を捕まえにくる
They won't catch me

奴らに俺は捕まえられないさ
I'm fucking innocent

俺は無実だからな
They won't break me

奴らに俺は壊せない

Sometimes it's easy to forget where you're goin'

時には行き先も簡単に忘れちまう
Sometimes it's harder to leave

時にはどこにも行きたくない時もある
And every time you think you know just what you're doin'

そして自分のやってることを分かった気でいる時はいつも
That's when your troubles exceed

一番トラブルが行き過ぎる時なんだ
They push me in a corner

奴らは俺をコーナーに追い詰めて
Just to get me to fight but

争いに巻き込もうとしたけど
They won't touch me

奴らは俺に触れられない
They preach and yell and fight all night

奴らは一晩中説教し、喚き散らして喧嘩してる
You can't tell me

指図するな

I lose my head

俺は正気を失う

I close my eyes

俺は目を閉じる
They won't touch me

奴らは俺に触れられない
'Cause I got somethin' I been buildin' up inside

何故なら俺は持ってるからな 長い間内側で築き上げたものを
I'm already gone!

俺は既にイカれてる

They're out ta get me

奴らは俺を捕まえにくる
They won't catch me

奴らは俺を捕まえられないさ
Cause I'm innocent

だって俺は無実だからな
They won't break me

奴らに俺は壊せないさ



Some people got a chip on their shoulder

イラついてる連中もいる
And some would say it was me

それは俺のことだっていうやつもいるかもしれない
But I didn't buy that fifth of whiskey that you gave me

だが俺はお前がよこしたウイスキーの5分の1も買ってねえよ
So I'd be quick to disagree

だからすぐに否定するだろう

They're out to get me

奴らは俺を捕まえにくる
They won't catch me

俺を捕まえられないさ
I'm fucking innocent

俺は無実だからな
They won't break me

奴らに俺は壊せない
They're out to get me

奴らは俺を捕まえにくる
They won't catch me

奴らに俺は捕まえられないさ
'Cause I'm innocent

俺は無実だからな

So, you can suck me

お前は俺に媚でも売ってろ
Take that one to heart

それは心に留めておけ