Kの20世紀洋楽和訳(348)Black Sabbath- Paranoid

[Intro]

[Verse 1]
Finished with my woman

俺の女とは終わった

'Cause she couldn't help me with my mind

彼女は俺の心を助けられなかったから
People think I'm insane

俺はいつもしかめっつらしてるから
Because I am frowning all the time

皆俺のことイカれてると思っている

[Verse 2]
All day long I think of things

一日中色んなことを考えるけど
But nothing seems to satisfy

何も満たされない
Think I'll lose my mind

何か心を慰めてくれるものがなければ
If I don't find something to pacify

気が狂ってしまうだろう

 

[Bridge]
Can you help me

助けてくれ
Occupy my brain?

俺の脳を占領してくれないか
Oh yeah

 

[Verse 3]
I need someone to show me

俺が人生で見つけられない物を
The things in life that I can't find

見せてくれる人が必要だ
I can't see the things that make true

happiness

俺には本当の幸せを作る物が見えない
I must be blind

俺は盲目であるに違いない

 

[Guitar Solo]

[Verse 4]
Make a joke and I will sigh

冗談を言えば俺はため息をつき
And you will laugh and I will cry

君が笑って俺は泣く
Happiness I cannot feel

幸せは感じられないし、
And love to me is so unreal

僕にとって愛は非現実的なものだ

 

[Verse 5]
And so, as you hear these words

それから、君に伝えたように
Telling you now of my state

俺はそんな状態さ
I tell you to enjoy life

人生楽しんでくれ
I wish I could but it's too late

俺もそうしたいけど遅すぎる