Kの20世紀洋楽和訳(425)Radiohead- No Surprises

[Verse 1]
A heart that's full up like a landfill

埋め立て地みたいにいっぱいになった心
A job that slowly kills you

君をゆっくり殺す仕事
Bruises that won't heal

決して癒えないあざ
You look so tired, unhappy

とても疲れて不幸そうに見えるよ
Bring down the government

政府を倒せ
They don't, they don't speak for us

彼らは僕らのためには話さない
I'll take a quiet life

僕は静かに暮らすんだ
A handshake of carbon monoxide

一酸化炭素の握手

[Chorus]
And no alarms and no surprises

警報も驚きもない
No alarms and no surprises
No alarms and no surprises
Silent, silent

静かだ

[Verse 2]
This is my final fit

これが僕の最後の発作だ
My final bellyache with

僕の最後の腹痛

[Chorus]
No alarms and no surprises

No alarms and no surprises
No alarms and no surprises, please

[Verse 3]
Such a pretty house

とてもきれいな家
And such a pretty garden

ととてもきれいな庭

[Chorus]
No alarms and no surprises(Get me out of here)

不安もなければ驚きもない(僕をここから出してくれ)

No alarms and no surprises(Get me out of here)
No alarms and no surprises, please(Get me out of here)