Kの20世紀洋楽和訳(601)Dinosaur Jr.- Tarpit

[Verse 1]
Hey, what's bubbling down under there?

おい、その下で何が泡立っているんだ
Why's it screaming? What's unfair?

なぜそれは悲鳴をあげているんだ 何が不公平なんだ
Please excuse it for getting high

それがハイになるのを許してやってくれ
Let the shelter swell inside

シェルターに内側を膨らませろ
And how should I know?

どうして俺が分かるだろう
Watch it squirm

それがもがくのを見ろ
It's asking me, what's that I've learned

それ俺に尋ねている 俺が学んだことはなんだと

[Chorus]
Stay inside, pull me out of space

内側にとどまって、俺を空間から引っ張り出してくれ
Tread me sprinkling grace

俺を踏みしめて恵みを振りまいてくれ
Stay and pave my faith

とどまって俺の信念を舗装してくれ

[Instrumental Break]

[Verse 2]
Thought I knew you, stuck out my hand

君を知っていると思ってた 手を突き出した
You bit, wish I could understand

君は噛んだ できれば君を理解したいけど
It's a twisted feeling, been staring bored

それは歪んだ感情だ  退屈に見つめている
Now it's time to burn the hope I stored

今こそ蓄えた希望を燃やす時だ
Wait for me there, dash and run

そこで俺を待ってくれ ダッシュして逃げろ
Still, your righteousness won't be outdone

それでも、君の正義は負けない

[Chorus]
Stay inside, pull me out of space
Tread me sprinkling grace
Stay and pave my faith

[Outro]
Pave my faith, pave my faith

俺の信念を舗装してくれ
Pave my faith, pave my faith