Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(128)Roberta Flank- Killing Me Softly With His Song

Strumming my pain with his fingers

彼は私の痛みを指でかき鳴らす
Singing my life with his words

私の人生を彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Telling my whole life with his words

私の人生すべてを彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す

I heard he sang a good song, I heard he had a style

彼がいい歌を歌うと聞いた 彼が洗練されてると聞いた
And so I came to see him, to listen for a while

だから彼を見に来た しばらく聴くために
And there he was, this young boy, a stranger to my eyes
そしてそこにはこの若い彼がいた  見たことがない人だった

 

Strumming my pain with his fingers

彼は私の痛みを指でかき鳴らす
Singing my life with his words

私の人生を彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Telling my whole life with his words

私の人生すべてを彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す


I felt all flushed with fever, embarrassed by the crowd

私は熱ですっかり紅潮するのを感じた 大勢の手前恥ずかしかった
I felt he'd found my letters and read each one out loud

私は彼が私の手紙を見つけそれぞれ声に出して読むのを感じた
I prayed that he would finish, but he just kept right on

私は終わるよう祈った だけど彼はつづけた

 

Strumming my pain with his fingers

彼は私の痛みを指でかき鳴らす
Singing my life with his words

私の人生を彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Telling my whole life with his words

私の人生すべてを彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す

 

He sang as if he knew me in all my dark despair

彼は私のすべての暗い絶望を知ってるかのように歌った
And then he looked right through me as if I wasn't there

そして彼は私を見通すように見た 私がいないかのように
But he just came to singing, singing clear and strong

でも彼はただ歌いに来ただけ はっきりと強く歌う

 

Strumming my pain with his fingers

彼は私の痛みを指でかき鳴らす
Singing my life with his words

私の人生を彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す
Telling my whole life with his words

私の人生すべてを彼の言葉で歌う
Killing me softly with his song

彼は私を優しく歌で殺す