Kの20世紀洋楽和訳(297) The Smiths- The Headmaster Ritual

Belligerent ghouls
喧嘩好きの猟奇的な人間たちが
run Manchester schools
マンチェスターの学校を経営する
spineless swines
いくじなしの嫌なやつら
cemented minds
セメントで固められた精神
Sir leads the troops
先生は軍隊を率いる
jealous of youth
若さに嫉妬してるのさ
same old suit since 1962
1962から同じスーツを着てる
he does the military two-step
彼は僕のうなじに沿って
down the nape of my neck
ミリタリーツーステップを踊るのさ
I wanna go home
家に帰りたい
I don't want to stay
ここにいたくない
give up education
大きな過ちだったとして
as a bad mistake
教育を放棄しろ
 
mid-week on the playing fields
週半ば グラウンドで
Sir thwacks you on the knees
先生はひっぱたいて膝をつかせる
knees you in the groin
股間に膝蹴り
elbow in the face
顔に肘打ち
bruises bigger than dinner plates
ディナーの皿より大きなあざ
I wanna go home
家に帰りたい
I don't want to stay
ここにいたくない
 
Belligerent ghouls
喧嘩好きの猟奇的な人間たちが
run Manchester schools
マンチェスターの学校を経営する
spineless bastards,all
意気地なしでろくでなしだ、全員
Sir leads the troops
先生は軍隊を率いる
jealous of youth
若さに嫉妬してるのさ
same old jokes since 1902
1902年から同じジョークを言ってる
he does the military two-step
彼はミリタリーツーステップを踊る
down the nape of my neck
僕のうなじに沿って
I wanna go home
家に帰りたい
I don't want to stay
ここにいたくない
give up life
大きな過ちだったと
as a bad mistake
生きることをやめろ
 
please excuse me from the gym
体育は勘弁してくれ
I've got this terrible cold coming on
ひどい風邪を引きそうなんだ
he grabs and devours
彼はシャワー室で僕を掴んで貪り食う
he kicks me in the showers
僕に蹴りを入れる
Kick me in the showers
シャワー室で僕に蹴りを入れて
and he grabs and devours
僕を掴んで貪り食う
I wanna go home
家に帰りたい
I don't want to stay
ここにいたくない