Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(156)The Doors- Alabama Song

Well, show me the way

教えてくれ
To the next whisky bar

次のウイスキーバーへの道を
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな

Show me the way

教えてくれ
To the next whisky bar

次のウイスキーバーへの道を
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな

For if we don't find the next whisky bar

もし次のウイスキーバーを見つけられなかった時のために

I tell you we must die

俺らは必ず死ぬということを伝えておく
I tell you we must die

俺らは必ず死ぬということを伝えておく
I tell you, I tell you

君に伝える 君に伝える
I tell you we must die

俺らは必ず死ぬということを伝えておく

Oh, moon of Alabama

ああ アラバマの月よ
We now must say goodbye

俺らは今さよならを言わなきゃいけない
We've lost our good old mama

俺らはいい歳したいい女を失った
And must have whisky, oh, you know why

ウイスキーを飲まなきゃな なぜか分かるだろ

Oh, moon of Alabama

ああ アラバマの月よ
We now must say goodbye

俺らは今さよならを言わなきゃいけない
We've lost our good old mama

俺らはいい歳したいい女を失った
And must have whisky, oh, you know why, yeah

ウイスキーを飲まなきゃな なぜか分かるだろ

Well, show me the way

教えてくれ
To the next little girl

次のかわいい女の子への道を
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな

Show me the way

教えてくれ
To the next little girl

次のかわいい女の子への道を
Oh, don't ask why

ああ 理由は聞くな
Oh, don't ask why
ああ 理由は聞くな

 

For if we don't find the next little girl

もし次のかわいい女の子が見つからなかった時のために

I tell you we must die

俺らは必ず死ぬと伝えておく
I tell you we must die

俺らは必ず死ぬと伝えておく
I tell you, I tell you

伝える 伝える
I tell you we must die
俺らは必ず死ぬと伝えておく

 

Oh, moon of Alabama

ああ アラバマの月よ
We now must say goodbye

俺らは今さよならを言わなきゃいけない
We've lost our good old mama

俺らはいい歳したいい女を失った
And must have whisky, oh, you know why

ウイスキーを飲まなきゃな なぜか分かるだろ