Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(8) Led Zeppelin-Kashmir

Oh let the sun beat down upon my face

ああ 太陽を俺の顔の上に撃ち落としてくれ

With stars to fill my dream 

俺の夢をみたす星たちと共に
I am a traveler of both time and space

俺は時間と空間両方の旅人さ

to be where I have been

俺が元々いた場所に向かってる
To sit with elders of the gentle race

穏やかな民族の長老の横に座る

this world has seldom seen

この世界が滅多に見たことないような
They talk of days for which they sit and wait and all will be revealed
彼らは座って待ってた日々について話す そして全てが明らかになるよ

 

Talk and song from tongues of lilting grace

陽気な閣下の話し声や歌声が

whose sounds caress my ear

俺の耳を優しく撫でる
But not a word I heard could I relate

聞いた言葉を語ることはまるでできないけど

The story was quite clear Oh, oh.

その物語はとても明瞭だった


Oh, I been flying... 

ああ ベイビー 俺はずっと飛んでいるんだ

mama, there ain't no denyin'

それは紛れもない真実なんだ
I've been flying, 

俺はずっと飛んでいるんだ

ain't no denyin', no denyin'

それは紛れもない事実なんだ

All I see turns to brown, as the sun burns the ground

見るもの全て茶色に焦げる 太陽が大地を燃やすから
And my eyes fill with sand, as I scan this wasted land

そして俺の目は砂で覆われる この荒地をしっかり見てるからさ
Trying to find, trying to find where I've been.

俺はどこにいたのか 探そうとしてるんだ

Oh, pilot of the storm who leaves no trace

嵐のパイロットは痕跡を残さない

like thoughts inside a dream

夢の中の思考のように
Leave the path that led me to that place, yellow desert stream

俺をその場所に導いた道は残しておく 黄色い砂の流れだ
My Shangri-La beneath the summer moon, I will return again

夏の月の下の俺のシャングリラよ 俺はすぐに戻るよ
Sure as the dust that floats high in June, when movin' through Kashmir.
6月に砂埃が高く舞うのは確かさ カシミールの中を移動するときなんだ

 

Oh, father of the four winds

ああ4つの風の父よ

fill my sails, across the sea of years

俺の帆を満たしてくれ 何年もの海を渡って
With no provision but an open face, along the straits of fear

何も供給はないが無邪気で、恐怖の海峡に沿って行く
Ohh.

When I'm on, when I'm on my way, yeah

途中で 俺が行く途中で
When I see, when I see the way, you stay-yeah
俺が道を見るとき お前はとどまる
Ooh, yeah-yeah, ooh, yeah-yeah, when I'm down...

ああ 俺の気分が沈む時
Ooh, yeah-yeah, ooh, yeah-yeah, well I'm down, so down

ああ 俺の気分は沈んでるさ とても
Ooh, my baby, oooh, my baby, let me take you there
ああ ベイビー ああ ベイビー そこに連れて行かせてくれ
Let me take you there. Let me take you there

そこに連れて行かせてくれ そこに連れて行かせてくれ