Kの20世紀洋楽和訳(485)The Beatles- While My Guitar Gently Weeps

[Verse 1]
I look at you all, see the love there that's sleeping

僕は皆を見てる 眠ってる愛が見える
While my guitar gently weeps

僕のギターが静かに泣いている間に
I look at the floor and I see it needs sweeping

僕は床を見て、掃き掃除が必要なのが分かる
Still, my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

[Bridge]
I don't know why nobody told you

なぜ誰も君に教えなかったのか分からない
How to unfold your love

愛の打ち明け方を
I don't know how someone controlled you

誰かがどうやって君を支配したのか分からない
They bought and sold you

君は買われて売られたんだ

[Verse 2]
I look at the world and I notice it's turning

僕は世界を見て、回っているのに気付く
While my guitar gently weeps

僕のギターが静かに泣いている間に
With every mistake, we must surely be learning

全ての過ちから、僕らは学んでいるに違いない
Still, my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

[Guitar Solo]

[Bridge]
I don't know how you were diverted

君がどう道をそらされたのか分からない
You were perverted, too

君も道を誤った
I don't know how you were inverted

君がどうやってひっくり返されたのか分からない
No one alerted you

誰も君に警告しなかった

[Verse 3]
I look at you all, see the love there that's sleeping

僕は皆を見る 眠っている愛が見える

While my guitar gently weeps

僕のギターが優しく泣いている間に
(I look) Look at you all

僕は皆を見る
Still, my guitar gently weeps

僕のギターはまだ静かに泣いている

[Outro]
Oh, oh
Oh, oh, oh, oh, oh, oh, oh
Oh, oh, oh, oh
Yeah, yeah, yeah, yeah, yeah
Yeah, yeah, yeah, yeah, oh, ooh