Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(30) The Beatles-I'm Only Sleeping

When I wake up early in the morning

朝早く目が覚めると
Lift my head, I'm still yawning

頭を起こして 僕はまだあくびをしている
When I'm in the middle of a dream

僕が夢の真っ只中にいる時
Stay in bed, float up stream (float up stream)

ベッドにいながら流れに逆らい漂うんだ

Please, don't wake me

お願い 起こさないで
No, don't shake me

揺すらないで
Leave me where I am

今のまま放っておいて
I'm only sleeping

僕はただ寝ているだけ

Everybody seems to think I'm lazy

皆僕を怠け者だと思うみたい
I don't mind, I think they're crazy

でも気にしないよ 僕は彼らが狂っていると思う
Runnin' everywhere at such a speed

どこでもあんなに速く走り回ってさ
'Til they find there's no need (there's no need)

そんな必要なんてないと知るまでね

 

Please, don't spoil my day

お願い 僕の1日を台無しにしないで
I'm miles away

僕は何マイルも離れたところにいる
And after all

そして結局
I'm only sleeping

僕はただ寝ているだけ

Keepin' an eye on the world going by my window

窓のそばを通り過ぎる世界を見続ける
Takin' my time
マイペースに
Lyin' there and staring at the ceiling

寝っ転がって天井を見つめる
Waiting for a sleepy feeling
眠たくなるのを待って
Please, don't spoil my day

お願い 僕の1日を台無しにしないで
I'm miles away

僕は何マイルも離れたところにいる
And after all

そして結局
I'm only sleeping

僕はただ寝ているだけ

Keepin' an eye on the world going by my window

窓のそばを通り過ぎる世界を見続けて
Takin' my time
マイペースに
When I wake up early in the morning

朝早く目が覚めると
Lift my head, I'm still yawning

頭を起こして 僕はまだあくびをしている
When I'm in the middle of a dream

僕が夢の真っ只中にいる時
Stay in bed, float up stream (float up stream)
ベッドにいながら流れに逆らい漂うんだ

 

Please, don't wake me

お願い 起こさないで
No, don't shake me

揺すらないで
Leave me where I am

今のまま 放っておいて
I'm only sleeping

僕はただ寝ているだけ