Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(72) Led Zeppelin- Ramble On

指輪物語」からアイディアを得た曲のようです。

 

The leaves are falling all around

葉は当たり一面に落ちていく
time I was on my way

俺が向かっていた時のこと
Thanks to you, I'm much obliged

君にはありがとう とても感謝している
For such a pleasant stay

一緒にいられてとても楽しかった
But now it's time for me to go

でももう行かなきゃいけない時間だ
The autumn moon lights my way

秋の月が俺の道を照らす
For now, I smell the rain

今は 雨の匂いがする
And with it pain

そしてそれに伴う痛み
And it's headed my way

そしてそれは俺の方へ向かってる

Ah, sometimes I grow so tired

時々とても疲れるんだ
But I know I've got one thing I got to do
でもやらなきゃいけないことが一つあるのを知ってる
Ramble on

歩き続ける
And now's the time, the time is now

そして今がその時だ 時は今だ
sing my song

俺の歌を歌う
I'm goin' 'round the world, I got to find my girl

俺は世界中を回る 俺の彼女を見つけなきゃいけない
On my way

道の途中で
I've been this way ten years to the day

10年この道を歩いてきた その日まで
Ramble on

さまよい歩き続ける
Gotta find the queen of all my dreams

全ての夢の女王を見つけなきゃならない

Got no time for spreadin' roots

根を張っている時間はない
The time has come to be gone

時間は訪れ過ぎた

And though our health we drank a thousand times

そして俺らの健康に構わず1000回飲んだよ
It's time to ramble on

歩き続ける時間だ

Ramble on

歩き続ける
And now's the time, the time is now

そして今がその時だ 時は今だ
Sing my song

俺の歌を歌う
I'm going 'round the world, I got to find my girl

世界中を回る 彼女を見つけなきゃな
On my way

道の途中で
I've been this way ten years to the day

10年この道を歩いてきた その日まで
I gotta ramble on

さまよい歩き続けなきゃならない
I gotta find the queen of all my dreams

全ての夢の女王を見つけなきゃならない

I ain't tellin' no lie

嘘はついてない
Mine's a tale that can't be told

俺のは伝えることができない物語なんだ
My freedom I hold dear

大切にしてる自由
How years ago in days of old

何年前の話だろう 昔のこと
When magic filled the air

魔法が空を埋め尽くした
T'was in the darkest depths of Mordor

モルドールの最も暗い深いところで
I met a girl so fair

とても美しい少女に会った
But Gollum and the evil one

でもゴラムと悪いやつが
Crept up and slipped away with her

忍び寄って彼女を密かに連れ去った
Her, her, yeah
Ain't nothing I can do, no

何もできない

I guess I keep on rambling

歩き続けるだろう
I'm gonna, yeah, yeah, yeah
Sing my song (I gotta find my baby)

俺の歌を歌うだろう
I gotta ramble on, sing my song

歩き続けなきゃ 歌を歌う
Gotta work my way around the world baby, baby
Ramble on, yeah

さまよい歩き続ける
Doo, doo, doo, doo, doo, my baby
Doo, doo, doo, doo
Doodoo doodoo doodoo doodoo doodoo

I gotta keep searching for my baby
(Baby, baby, baby, baby, baby, baby)

俺のかわい子ちゃんを探し続けなきゃならない
I gotta keep-a-searchin' for my baby
(My, my, my, my, my, my, my baby)

俺のかわい子ちゃんを探し続けなきゃならない
Yeah yeah, yeah yeah, yeah yeah yeah
Yeah yeah yeah yeah yeah yeah yeah
I can't find my bluebird

俺の青い鳥を見つけられない
I listen to my bluebird sing

俺の青い鳥が歌うのを聴く
I can't find my bluebird

俺の青い鳥が歌うのを聴く
I keep rambling, baby
I keep rambling, baby