Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの洋楽和訳(121)Oasis- Rock 'N' Roll Star

I live my life in the city

俺は街で日々を生きる
There's no easy way out

簡単な出口なんかないさ
The day's moving just too fast for me

日は俺にとってあまりにも早く過ぎ去る

I need some time in the sunshine

日の光の中で過ごす時間が必要だ
I've gotta slow it right down

ここらでゆっくりしなきゃな
The day's moving just too fast for me

日は俺にとってあまりにも早く過ぎ去る

 

I live my life for the stars that shine

俺は輝く星々のために日々を生きる

People say it's just a waste of time

みんな時間の無駄だって言う
Then they said I should feed my head

そして頭に餌をやったほうがいいって言った

That to me was just a day in bed

それは俺にとってベッドで過ごすことだった
I'll take my car and drive real far

車を出して遠くまでドライブする
They're not concerned about the way we are

みんな俺らの在り方なんか気にしちゃいない
In my mind my dreams are real

心の中じゃ夢は本物なんだ
Now we're concerned about the way I feel
今俺らは俺がどう思うかを気にかけてる

 

Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ
Tonight I'm a rock 'n' roll star
今夜 俺はロックンロール・スターさ

 

I live my life in the city

俺は街で日々を生きる
There's no easy way out

簡単な出口なんかないさ
The day's moving just too fast for me

日は俺にとってあまりに早く過ぎ去る
I need some time in the sunshine

日の光の中で過ごす時間が必要だ
I've gotta slow it right down

ここらでゆっくりしなきゃな
The day's moving just too fast for me
日は俺にとってあまりに早く過ぎ去る

 

I live my life for the stars that shine

輝く星々のために日々を生きる

People say it's just a waste of time

みんな時間の無駄だって言うんだ
Then, they said I should feed my head

そして頭に餌をやったほうがいいって言った
Well that to me was just a day in bed

それは俺にとってベッドで過ごすことだった
I'll take my car and drive real far

車を出して遠くまでドライブする
They're not concerned about the way we are

みんな俺らの在り方なんか気にしちゃいない
In my mind my dreams are real

心の中じゃ夢は本物なんだ
Now we're concerned about the way I feel

今俺らは俺がどう感じるかを気にかけてる


Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ
Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ
Tonight I'm a rock 'n' roll star
今夜 俺はロックンロール・スターさ

 

You're not down with who I am

お前らは俺に賛成しない
Look at you now, you're all in my hands tonight

見とけよ 今夜お前らはみんな俺の手の中だ

Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ
Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ
Tonight I'm a rock 'n' roll star

今夜 俺はロックンロール・スターさ

It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll 'n' roll

ただのロックンロールさ

It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ
It's just rock 'n' roll

ただのロックンロールさ