Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(193)Oasis- Sad Song

Sing a sad song

悲しい歌を歌う
In a lonely place

孤独な場所で
Try to put a word in for me

俺のために言葉を聞かせようとする
It's been so long 

とても長かった
Since I found this space

この場所を見つけてから
You better put in two or three

できれば2つか3つの言葉をくれ
We as people are just walking 'round

俺ら人間はただ歩き回るだけ
Our heads are firmly fixed in the ground

俺らの頭は地面にしっかり固定されている
What we don't see

目にしないもの
Well it can't be real

は現実であるはずがない
What we don't touch we cannot feel
触れないものを感じることはできない

Where we're living in this town

この街で俺らが暮らすところに
The sun is coming up and it's going down

太陽はのぼり沈んでいく
But it's all just the same at the end of the day

でも一日の終わりには全てが同じだ
And we cheat and we lie

そして俺らは騙し嘘をつく
Nobody says it's wrong

誰もそれが間違いだとは言わない
So we don't ask why

だから俺らも理由は聞かない
'Cause it's all just the same at the end of the day

一日が終わるとき全ては同じだから
We're throwing it all away

俺らは全て捨ててしまっている
We're throwing it all away

俺らは全て捨ててしまっている
We're throwing it all away at the end of the day
俺らは一日の終わりに全て捨ててしまっている

If you're needing

もし君が
Something I can give

俺が与えてやれるものを必要としてるなら
I know I'd help you if I can

できれば助けてやりたいよ
If you're honest and you say that you did

もし君が正直にやったことを言うなら
You know that I would give you my hand

君には手を貸すかもしくは
Or a sad song in a lonely place

孤独な場所で悲しい歌を歌ってやるさ

I'll try to put a word in for you

君のために言葉をかけるさ
Need a shoulder? Well if that's the case

誰かの肩が必要かい もしそうなら
You know there's nothing I wouldn't do
何でもしてやるさ
Where we're living in this town

この街の俺たちが住む場所に
The sun is coming up and it's going down

太陽は昇り沈んでいく
But it's all just the same at the end of the day

だけど一日の終わりには全てが同じさ
When we cheat and we lie

その時俺らは騙し嘘をつくのさ
Nobody says it's wrong

誰も間違いだとは言わない
So we don't ask why

だから俺たちも理由は聞かない
'Cause it's all just the same at the end of the day

一日の終わりには全てが同じだから
Don't throw it all away

全てを捨ててしまうなよ
Don't throw it all away

全てを捨ててしまうなよ
Don't throw it all away

全てを捨ててしまうなよ
Don't throw it all away
全てを捨ててしまうなよ
(Throwing it all away)

(Throwing it all away)
(Throwing it all away)

Throwing it all away
Throwing it all away
You're throwing it all away at the end of the day

君は一日の終わりに全てを捨ててしまっている