Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(196)The Who- A Quick One,While He’s Away

Her man's been gone

彼女の男はいなくなった
For nearly a year

ほぼ1年の間
He was due home yesterday

彼は昨日家に帰ることになっていた
But he ain't here
だが彼はここにいない

Her man's been gone

彼女の男は行ってしまった
For nigh on  a year

ほぼ1年の間
He was due home yesterday

彼は昨日家に帰ることになっていた
But he ain't here

だが彼はここにいない

Down your street your crying is a well-known sound

君のいる通りじゃ君の泣き声はよく知られてるよ
Your street is very well known throughout your town

君のいる通りは街中でよく知られてるよ
Your town is very famous for the little girl

君の街はそのかわいい女の子で有名だよ

Whose crying can be heard all around the world
彼女の泣き声は世界中で聞こえるってさ

We have a remedy

俺らには解決策がある
You'll appreciate

君はきっと感謝するだろう

No need to feel so bad

そんなに気を悪くする必要はない
He's only late

彼は遅れてるだけだ

We'll bring you flowers and things

俺らは君に花やらなにやらを送るよ
Help pass your time

暇を潰すためのものをね
We'll give him eagle's wings

俺らは彼に鷲の翼をあげるよ
Then he can fly to you

そしたら彼は君のところへ飛べるだろう

Fa la la la la la
Fa la la la la
Fa la la la la la
Fa la la la la
Fa la la la la la
Fa la la la la la

We have a remedy

俺らには解決策がある
Fa la la la la la 

We have a remedy

俺らには解決策がある
Fa la la la la la 
We have a remedy

俺らには解決策がある
Fa la la la la la 

We have a remedy

俺らには解決策がある
We have!

ある
Little girl, why don't you stop your crying?

かわいい君 泣きやんだらどうだい

I’m gonna make you feel alright

私が君を元気にさせるよ


My name is Ivor

私の名はアイバー
I'm an engine driver
機関手だ
I know him well

私は彼をよく知っている
I know why you feel blue

君がなぜ憂鬱なのかも知っている
Just 'cause he's late

彼が遅れてるからだ
Don't mean he'll never get through
彼が生き抜いて帰ってこないとは言ってない
He told me he loves you

彼は君に愛を伝えた
He ain't no liar, I ain't either

彼は嘘つきじゃない 私も違う
So let's have a smile for an old engine driver

だから年寄り機関手のために笑顔を見せておくれ
Let's have a smile for an old engine driver
年寄り機関手のために笑顔を見せておくれ


We’ll soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる
We’ll soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる
We'll soon

俺らはもうすぐ
We'll soon, soon, soon be home
俺らはもうすぐ もうすぐ 家に帰れる
We'll soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる
We’ll soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる
We'll soon

俺らはもうすぐ
We'll soon, soon, soon be home
俺らはもうすぐ もうすぐ 家に帰れる
Come on, old horse

さあ行け老馬よ

soon be home

もうすぐ家に帰れる
Soon be home
もうすぐ家に帰れる

Soon

もうすぐ

We’ll soon,soon,soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる

We’ll soon

もうすぐ

We’ll soon soon soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる

We’ll soon be home

俺らはもうすぐ家に帰れる

soon be 

もうすぐ

 


Dang, dang, dang, dang, dang, dang, dang, dang, 

げっ げっ げっ げっ まずい まずい まずい まずい

dang

クソっ

Cello, cello, cello, cello, cello, cello, cello

チェロチェロチェロチェロチェロチェロチェロ
Cello, cello, cello, cello, cello, cello, cello

Cello, cello, cello, cello, cello, cello, cello

Cello, cello, cello, cello, cello, cello, cello


I can't believe it

信じられない
Do my eyes deceive me?

私の目は私を欺いているの?
Am I back in your arms?

私はあなたの腕の中に戻れたの?
Away from all harm?
全ての悪いことから離れて

It's like a dream to be with you again

あなたとまたいられるのが夢のよう
Can't believe that I'm with you again
あなたとまたいられるのが信じられない
I missed you and I must admit

あなたに会えず寂しかった 
I kissed a few and once did sit

数人とキスして一度座ったわ
On Ivor the Engine Driver's lap

機関手アイバーの膝の上に
And later with him, had a nap

そしてその後でうたた寝したわ

You are forgiven (you are forgiven) 

君を許すよ
You are forgiven (you are forgiven) 

You are forgiven (you are forgiven)

You are forgiven (you are forgiven)

Forgiven (you are forgiven)

Forgiven

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven


You are forgiven

You are forgiven

Forgiven

You are forgiven


You are forgiven, baby

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)
Oh you're forgiven

You are forgiven

Baby, forgiven


You are forgiven

Oh you're forgiven

You are forgiven

Forgiven, forgiven

Forgiven, forgiven

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

Forgiven (forgiven), forgiven (forgiven)

No more, babe

もうやめてくれ 愛しい君よ
We're all forgiven

僕らは皆許される