Bluebird’s diary

ロック好きな若者 間違った訳が多いです すみません

Kの20世紀洋楽和訳(251)The Smiths- There Is A Light That Never Goes Out

Take me out tonight

今夜僕を連れ出して
Where there's music and there's people

音楽があって
And they're young and alive

若くて活発溢れる人たちがいるところへ
Driving in your car

君の車でドライブ
I never, never want to go home

絶対 絶対に家に帰りたくない
Because I haven't got one

だってそんなの1つもないから
Anymore

もう

Take me out tonight

今夜僕を連れ出して
Because I want to see people 

だって人々に会いたいし
And I want to see life

世間を見たい
Driving in your car

君の車でドライブ
Oh, please don't drop me home

お願いだから家で降ろさないで
Because it's not my home, it's their home

だってそれは僕の家じゃないから 彼らの家だから
And I'm welcome no more

それに僕はもう彼らに歓迎されない


And if a double-decker bus

もし2階付きのバスが
Crashes into us

僕たちに衝突したら
To die by your side

君の側で死ぬことは
Is such a heavenly way to die

とても素晴らしい死に方さ
And if a ten ton truck

そしてもし10トントラックが
Kills the both of us

僕たち2人を殺すなら
To die by your side

君の側で死ぬこと
Well, the pleasure, the privilege is mine

その喜び 特権は僕のもの

Take me out tonight

今夜僕を連れ出してよ
Take me anywhere, I don't care

どこでもいいから連れて行ってよ 気にしない
I don't care, I don't care

気にしない 気にしない
And in the darkened underpass

そして暗い地下道で
I thought, "Oh God, my chance has come at last"

は思った ああ神様 やっと僕にチャンスがきた

But then a strange fear gripped me 

だけど奇妙な恐怖が僕を襲って
And I just couldn't ask

僕は全く求めることができなかった

Take me out tonight

今夜僕を連れ出してよ
Oh, take me anywhere, I don't care

どこでもいいから連れて行ってよ 気にしない
I don't care, I don't care

気にしない 気にしない
Driving in your car

君の車でドライブ
I never, never want to go home

絶対 絶対 家に帰りたくない
Because I haven't got one, la-di-dum

だってそんなの1つもないから
Oh, I haven't got one

1つもないから
Oh, oh

And if a double-decker bus

もし2階付きのバスが
Crashes into us

僕たちに衝突したら
To die by your side

君の側で死ぬことは
Is such a heavenly way to die

とても素晴らしい死に方
And if a ten ton truck

そしてもし10トントラックが
Kills the both of us

僕たち2人を殺すなら
To die by your side

君の側で死ぬこと
Well, the pleasure, the privilege is mine

その喜び 特権は僕のもの

Oh, there is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない
There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない

There is a light and it never goes out

光がある そしてそれは決して消えることがない