Kの20世紀洋楽和訳(631)Red Hot Chili Peppers- Around The World

[Intro]
Ooooooooooh!!!

[Verse 1]
All around the world, we could make time

世界中で、俺たちは時間を作れるぜ

 

Rompin' and a-stompin' 'cause I'm in my prime

はしゃいで足を踏み鳴らす なぜなら俺は今全盛期だから


Born in the North and sworn to entertain ya

北の地で生まれ君を楽しませると誓った

 

'Cause I'm down for the state of Pennsylvania

なぜなら俺はペンシルベニア州に賛成しているから


I try not to whine, but I must warn ya

泣かないようにはするが君に警告しなきゃいけない


'Bout the motherfuckin' girls from California

カリフォルニア出身のクソ女たちについてだよ


Alabama baby said "Hallelujah"

アラバマのベイビーは言った “ハレルーヤ”


Good God, girl, I wish I knew ya

わあ ガール、君のことを知れたらいいのに

 

[Chorus]
I know, I know for sure

俺は確かに知っている


That life is beautiful around the world

世界中の暮らしが美しいものであると


I know, I know it's you

君だと知っている


You say "Hello" and then I say "I do"

君が“こんにちは”と言い俺は“俺がやる”と言う

 

[Verse 2]
Come back, baby, 'cause I'd like to say

戻ってこい ベイビー 言いたいから


I've been around the world, back from

世界中をまわってた

 

Bombay

ボンベイから戻ってきた


Fox hole love, pie in your face

フォックス・ホールの愛 君の顔のパイ

(*フォックス・ホールとは、軍事用語で、急ごしらえの個人用の塹壕のことらしい)


Living in and out of a big fat suitcase

大きなスーツケースの中と外に暮らしてる


Bonafide ride, step aside, Mike Johnson

本物の乗車 ちょっとどいてくれ マイク・ジョンソン


Yes, I could, in the woods of Wisconsin

ああ、できるだろう ウィスコンシンの森の中を

(*バンドメンバーがチンコに靴下を履かせてライブをしてた時に1人の靴下が脱げてしまい警官から逃げたことがありその時にウィスコンシンの森の中を走った体験を歌っているとかなんとか)


Wake up the cake, it's a lake she's kissin' me

ケーキを起こせ 湖だ 彼女は俺にキスしている


As they do when they do in Sicily

彼らがシチリアでするように

 

[Chorus]
I know, I know for sure
That life is beautiful around the world
I know, I know it's you
You say "Hello" and then I say "I do"

 

[Verse 3]
Where you want to go? Who you want to be?

どこに行きたいんだ? 誰になりたいんだ?

 

What you want to do? Just come with me

何がしたいんだ ただ俺と一緒にこい

 

Oh, I saw God and I saw the fountains

俺は神を見て噴水を見た


You and me, girl, sittin' in the Swiss mountains

俺と君がスイスの山に座ってる


Me, oh my, oh, me and Guy O

俺 あらまあ 俺とガイ・オー

(*音楽業界で有名なマネージャー Guy Osearyのことだとされる)


Freer than a bird 'cause we're rocking Ohio

鳥より自由だ なぜなら俺たちはイカしたオハイオだから


Around the world, I feel dutiful

世界中で、俺は本分を守っていると感じる


Take a wife 'cause life is beautiful

妻をもらえ なぜなら人生は美しいから

 

[Outro]
I know, I know for sure

俺は確かに知っている

 

Ding, dang, dong, dong, deng, deng, dong, dong, ding, dang

 

I know, I know it's you

君だと分かっている

 

Ding, dang, dong, dong, deng, deng, dong, dong, ding, dang

 


Mother Russia, do not suffer, I know you're bold enough

母なるロシア 気に病むなよ お前は十分大胆だ


I've been around the world and I have seen your love

世界中をまわって君の愛を見た


I know, I know it's you

君だと分かっている

 

You say "Hello" and then I say "I do"

君は“こんにちは”と言い俺は“俺がやる”と言う